به گزارش روز دوشنبه اگزیمنیوز، خیرالله خادمی گفت: با آنکه طول این طرح بسیار کم به نظر میرسد، اما به دلیل خاکی و گلی بودن زمینهای کشاورزی و شرایط آب و هوایی نامناسب عملیات خاکریزی به سختی انجام میشود، اما با تکمیل راه آهن رشت- کاسپین دریای جنوب را به دریای شمال متصل خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: این خط آهن آخرین قطعه از راهگذر شمال جنوب است که بنادر جنوبی را به بنادر شمال و غرب کشور متصل میکند.
به گفته وی، عملیات ریلگذاری این طرح مراحل پایانی خود را طی میکند و ظرف دو روز آینده ریلگذاری مسیر از ۲ سر یعنی ابتدا و انتهای آن آغاز میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیشبینی ما برای تحویل این طرح حداکثر تا پایان سال جاری است، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ هزار مترمکعب از عملیات خاکریزی این طرح باقی مانده که رقم کمی است، اما به دلیل بارندگی و گلآلود شدن زمین کار اندکی با کندی پیش میرود.
نظر شما